Thursday, 27 August 2015

The Independent newspaper confirmed as being Neocon controlled zionist nazi (Nozzi) puppets!

The owners of the Independent will surely be forced to change the name of their newspaper after they were found out for running a story without checking any references of its source. Thus, throwing doubt on every stance they have on past, present and future issues.
They used an 'article published by Forbes magazine (that was from a made up russian magazine they called Business Life) as a source to push their vile pro-nozzi and anti-russia aganda, an article RT jounalists were quick to prove fake. #alwaysresearchityourself

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/the-number-of-russian-troops-killed-or-injured-fighting-in-ukraine-seems-to-have-been-accidentally-published-10472603.html


Whilst Russia continues to deny that its troops are fighting in the ongoing Ukrainian conflict, a respected news site in Russia seemingly inadvertently published secret figures that detail deaths and causalities of forces on the ground.
According to Forbes, Russian news site Business Life (Delovaya Zhizn) revealed what seem to be official figures detailing the number of Russian troops killed and injured in "Eastern Ukraine." The site, which generally focuses on coverage of markets, finance and leisure, posted a piece entitled “Increases in Pay for Military in 2015,” that at first glance would be uncontroversial.
But the article appears to detail the numbers of Russian deaths, as well as the figures for those injuried. The content was hastily removed, but it was webcached by the Ukrainian journal Novy Region (New Region).
ADVERTISING
Putin decreed in May this year that all military deaths are to remain state secrets. In the past, only deaths in wartime were classified. At the time, Putin's spokesman Dmitry Peskov denied the decision was connected to fighting in Ukraine, simply stating that the law change was part of "the improvement of the state secret law."
Russian President Vladimir Putin (C) listens to Prime Minister Dmitry Medvedev (L) after submerging into the waters of the Black Sea inside a research bathyscaphe as part of an expedition near Sevastopol, Crimea,Russian President Vladimir Putin (C) listens to Prime Minister Dmitry Medvedev (L) after submerging into the waters of the Black Sea inside a research bathyscaphe as part of an expedition near Sevastopol, Crimea,
But this leaked information, subsequently translated by Forbes,reveals that families have been receiving three million rubles (£27,500) in compensation for an individual dying in military action, whilst those who are injured would be awarded one and a half million (£13,700).
"A payment of 1,800 rubles is envisioned for contract "fighters" for every day of their presence in the conflict zone," Paul Roderick Gregory continues in his translation, "as of 1 February 2015, monetary compensation had been paid to more than 2,000 families of fallen soldiers and to 3,200 military personnel suffering heavy wounds and recognized as invalids.”
James Nixey, the head of the Russia and Eurasia Programme at Chatham House, suggests this leak is just another “nail in the coffin” in proving Russia is engaged in military action.
Russian navy battle ships station in the bay during a rehearsal of the Russian Navy Day parade in Sevastopol, Crimea. The Russian Navy Day is celebrated the last Sunday of JulyRussian navy battle ships station in the bay during a rehearsal of the Russian Navy Day parade in Sevastopol, Crimea. The Russian Navy Day is celebrated the last Sunday of July
"I don’t think it’s anything new, there is verifiable photographic, satellite, and personal testimony evidence that shows Russia is involved in military action in Ukraine."
"Ultimately when you have a sustained campaign on this scale, errors slip out, and people do slip up. This is a mistake on the part of the Russian, more grist to the mill for people trying to get the word out that Russia is not a third party semi interested player, but is one party to a major international war."
In February 2014, after months of protests in Ukraine, President Victor Yanukovych was forced out of office, and just a matter of days later armed men opposed to the Ukrainian Euromaidanmovement, believed internationally to be Russian forces, entered Crimea, Eastern Ukraine.
Russia continues to deny military involvement in the area, although it supports the cause of the rebels in the Donbass region of Ukraine, but says none forces are involved in the fighting.
"This webpage will presumably be claimed to have been forged," suggests Nixey, who is an expert on the conflict, "as has been the case with dog tags, passports, satellite imagery, prisoners confessing and other evidence seen. They argue it is Western propaganda."
"Any country in a long term war that a state can’t extract itself from will see support start to erode at home; whether it’s an autocracy or democracy, and Russia is no different."
Pro-Russian rebels in the Donetsk region of UkrainePro-Russian rebels in the Donetsk region of Ukraine
When asked what this news meant for the long term strategy of Putin, with seemingly high figures of deaths and casualties, Nixey argues that over time, Russian involvement in the fighting "will become a lot less popular."
"If you look at the polls, yes, Russians at first glance seem broadly supportive of the war, but that’s propaganda. If you ask more specifically, should Russia should become embroiled in a war that will cost lives in Ukraine, support drops dramatically below 50 per cent."
"There is no exit strategy for Putin, he’s in a war that he can’t afford to lose, but is incapable of being won; an impasse for Russia as the economy declines as does the popularity of the war.
READ MORE: UKRAINE PREPARES FOR FULL SCALE INVASION ALONG BORDER AS VIOLENCE FLARES
"Soldiers on the front line aren’t likely to be in high spirits when death are kept secret and you don’t know what you’re fighting for. It can be covered up for a while, but it begins to leak out. By and large you’re trying to push back the tide, an increasingly difficult problem for the Kremlin."
The Independent has reached out to the Kremlin for a comment

Who slipped? How fake report on ‘Russian soldier deaths’ in Ukraine set media on fire


http://www.rt.com/news/313653-russia-ukraine-soldiers-fake-forbes/

A Forbes report on alleged Russian army casualties in Ukraine citing a dodgy Russian website has sparked a media and Twitter storm. Some said Russia had “finally slipped” with the leak on its troops in Ukraine; others were baffled by the “fake publication.” RT decided to investigate.
A Forbes contributor, Paul Roderick Gregory, published an article on Wednesday citing a Russian web source called “Delovaya Zhizn” (translated as Business Life), which was said to reveal “official figures on the number of Russian soldiers killed or made invalids in eastern Ukraine.”
The report, dated March 2015 and entitled “Increases in Pay for Military in 2015,” was altered, with the relevant information being removed, after the Forbes publication came out. However, the original copy was webcached by Google.
The cache shows that the website, which has articles on Russian finance, markets and leisure, claimed that the Russian government had paid monetary compensation to Russian soldiers who “took part in military actions in Eastern Ukraine.
Without citing a source, the article claimed that as of February 1, more than 2,000 families of soldiers killed in Ukraine had received compensation of 3 million rubles (about $50,000) and those crippled during military action – a half million rubles (about $25,000). It added that another 3,200 soldiers wounded in battle had received compensation of 1,800 rubles for every day they were in the conflict zone.
The Forbes contributor accused “Russian censors” for “quickly removing the offending material.”
The Forbes report was picked up by Western media and independent journalists. The International Business Times reportedthat the Russian article had “accidentally published the leaked figures.” 
An article by The Independent on Wednesday called Delovaya Zhizn a “respected news site in Russia,” and cited the head of the Russia and Eurasia Programme at Chatham House, James Nixey, who said that the report is a “nail in the coffin” in proving Russia is engaged in military action.
Another media outlet piling on was was Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), which claimed it had received a response from some Anatoly Kravchenko from Delovaya Zhizn, who said the website had “received the casualty figures from relatives of dead servicemen as well as ‘insider information’ from the Russian Defense Ministry.” However, they added that the website’s representative had “declined to identify any specific sources.”
Western officials, including two former US ambassadors to Russia and to Ukraine and the US ambassador to OSCE, also retweeted the report.
The publication sparked a Twitter storm with some western journalists, researchers, analysts and think-tanks giving their full trust to the source.
However, at a certain point the media storm came to a halt.  Bloomberg’s Leonid Bershidsky concluded that the initial Delovaya Zhizn report was fake, questioning the URL, Bs-life.ru, and exposing a grammatical error (“v Ukraine” instead of “na Ukraine”).
AP journalist Nataliya Vasilyeva pointed out the ease of spreading fake information on the web.
“The ease of spreading rumors in the digital world is astonishing,” she wrote.
“Two days of Western officials retweeting a Forbes report quoting a Ukrainian web-site quoting a non-existent Russia news web-site re Ukraine,” she added.
The main problem here is, of course, where was the Forbes online editor when the story was published, why nobody bothered to check sources?”
Indeed, the Russian State media watchdog, Roscomnadzor, has four registered media sources of that name on its website.  All of them are listed as print publications – newspapers or magazines. Electronic media is not mentioned.
The Delovaya Zhizn (bs-life.ru) website, however, does not contain any reference to a print edition or mail subscription. Moreover, it does not detail its staff, its owner or founder, or any relevant contact information except for an online reply form.
RT attempted to contact the publication by phone numbers collected through open sources on the web, but received no answer by phone.
RT’s Ilya Petrenko also visited a Moscow address for Delovaya Zhizn that he found online, but there was no sign of the obscure website’s office there.

However, after sending a request via an online form, RT got a reply from someone called Anatoly Kravchenko – the same name as was used in Western media reports – introducing himself as “representing” Delovaya Zhizn.
The statement said that the original story in question had not contained the part about “[Russian] servicemen in Ukraine”nor had it been edited by any of the site’s staff until August 23.

“On August 23 the editorial staff received emails requesting clarification of the information contained in the article, in its last part. This is how we discovered that the site had been hacked… and an editor removed the part of the text added by the perpetrators to the story,” the email said.
It added that the site had been hacked on August 22, allegedly from a Kiev-registered IP address.
The statement stressed that the news site “does not have any political orientation and does not support any political power in the RF [Russian Federation].”
RT could not immediately confirm the identity of the contact – something which apparently did not stop Western news outlets from citing the claims.
This is not the sole example of unverified information related to the Ukrainian conflict appearing on the web. However, few such “leaks” make it to big media.
In one of the instances, US ambassador to Ukraine Geoffrey Pyatt was caught posting unverified images on his Twitter feed in September 2014. The photos, which he said showed US-Kiev military exercises in Ukraine, had already been published in July 2014 and in October 2013.
In another case in April, Pyatt claimed that Russia’s military was continuing to expand its presence in eastern Ukraine. As proof, he posted a picture of a Buk-M2 missile defense system that he said was stationed in Ukraine. However, it turned out to be a two-year-old photo from an air show near Moscow.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.